GRATIS VERZENDING VANAF 50 EUR EN GRATIS RETOURNERING
0 EUR
Home / FAQ

FAQ

Veelgestelde vragen

Retournering

  • Hebben jullie mijn pakketje ontvangen?

    Als je het retourlabel van DHL hebt gebruikt, dan kun je altijd het pakketnummer bij DHL opzoeken en kijken of het pakketje al bij de winkel is aangekomen.
    Onthoud wel dat je van de winkel geen bevestiging van je retourzending ontvangt. Je hoort pas over je retourzending, als deze door de fysieke winkel is verwerkt en het bedrag aan jou is terugbetaald.

  • Kan ik mijn artikel gratis retourneren?

    Je kunt altijd gratis retourneren als je gebruik maakt van het GLS-label dat in je pakketje zit.
    Wil je je artikelen met een andere vervoerder retourneren, dan dekken we de verzendkosten niet.

  • Mag ik mijn pakketje met een andere vervoerder terugsturen?

    Jij bepaalt natuurlijk welk bedrijf je gebruikt om je pakketje mee terug te sturen. Maar wij bieden je aan om gratis te retourneren of ruilen, als je gebruik maakt van het bijgevoegde GLS-label.
    Hoe je je pakketje ook terugstuurt, we raden je altijd aan om het te versturen vanaf een GLS pakketshop of een postkantoor, waar je een verzendbewijs krijgt dat je het hebt verstuurd.
    Krijg je geen verzendbewijs, dan kunnen we het pakket namelijk niet traceren of je geld terugbetalen als het pakket wegraakt.

  • Mag ik het pakket vanaf mijn werk terugsturen?

    Jij bepaalt waarvandaan je het pakket terugstuurt.
    Maar we raden je aan om je pakket bij een GLS pakketshop of een postkantoor te verzenden, want daar krijg je een verzendbewijs als je het pakket hebt ingeleverd.
    Krijg je geen verzendbewijs, dan kunnen we het pakket namelijk niet traceren of je geld terugbetalen als het pakket wegraakt.

  • Ik wil ruilen voor een ander artikel. Hoe doe ik dat?

    We begrijpen het als je nog meer dingen op onze site hebt gezien die je ook graag wilt hebben.
    Omdat miinto.nl uit verschillende fysieke winkels bestaat, kunnen we op onze site geen artikelen tegen andere artikelen ruilen.
    Je kunt het artikel terugsturen aan de winkel en een nieuwe bestelling plaatsen als je een ander artikel wilt.

  • Ik wil ruilen voor een andere maat of kleur. Hoe doe ik dat?

    Bij miinto.be kun je je artikel gratis ruilen als je van hetzelfde model een andere maat of kleur wilt.
    Gebruik ons retourformulier om je artikel te ruilen. Als je alle vakken hebt ingevuld, kun je in het vak "Wat wil je hebben?" invullen dat je een andere maat of kleur wilt. Onder het tekstvak "Waarom stuur je je artikel terug?" kun je aangeven welke maat of kleur je wilt hebben.

    Je kunt hier registreren dat je wilt ruilen: www.miinto.be/rma-product

  • Er zat geen retourlabel in mijn pakket. Hoe stuur ik het dan terug?

    Als je een artikel terug wilt sturen, dan moet je altijd ons retourformulier invullen.
    Zat er geen retourlabel in je pakketje, dan wordt het retourlabel ook verstuurd naar de e-mail die je op het retourformulier hebt ingevuld.

    Je kunt het formulier hier invullen: www.miinto.be/rma-product

  • Ik heb een artikel dat ik wil retourneren. Waar moet ik het naartoe sturen?

    Je retourartikel moet teruggestuurd worden aan de winkel waar het vandaan komt. Er zit altijd een retourlabel in het pakketje dat je hebt ontvangen, met daarop het adres van de winkel.  

    Onthoud wel dat het retourlabel geactiveerd moet worden met behulp van het retourformulier, voordat je het kunt gebruiken. Je kunt je retourzending hier registreren: www.miinto.be/rma-product

    Vergeet niet dat je altijd om een verzendbewijs moet vragen op de plek waar je het pakket inlevert, zodat je kunt bewijzen dat je retourzending is verstuurd.

Bezorging

  • Waar worden mijn artikelen vandaan verzonden?

    Als je iets bestelt op miinto.nl, dan koop je bij fysieke winkels in heel Nederland.  Je artikelen worden daarom direct vanuit de fysieke winkel naar jou verzonden.
    Heb je bij verschillende winkels besteld, dan zullen je artikelen als meerdere pakketjes worden verzonden. Het kan daarom voorkomen dat je artikelen niet op dezelfde dag aankomen, maar verspreid over meerdere dagen.
    Een aantal artikelen kun je ook kopen in winkels in de landen om ons heen. Bestel je in het buitenland, dan duurt het langer voordat je artikelen worden bezorgd.

  • Waar is mijn bestelling?

    Je bestelling wordt naar een van onze fysieke winkels verstuurd en je zult altijd een track-and-tracenummer van GLS ontvangen, zodat je je pakket kunt volgen.
    Onthoud dat het kan variëren wanneer pakketten door GLS in de winkel worden opgehaald. Er kunnen twee dagen overheen gaan voordat je je pakket kunt traceren. Duurt het langer dan twee dagen, neem dan contact op met miinto.nl of met de winkel, zodat je te weten komt wanneer het pakket door de winkel is verstuurd. Onthoud dat GLS niet in het weekend of op feestdagen bezorgt.

  • Welke bezorgmogelijkheden heb ik?

    We versturen al onze pakketten met GLS. Bestel je voor meer dan 499 kr., dan bezorgen we je pakket gratis bij de dichtstbijzijnde GLS pakketshop of op je werk.
    Bestel je voor minder dan 499 kr., dan betaal je 45 kr. voor het verzenden met GLS.
    Je kunt je pakket ook op je privé-adres laten bezorgen. Kies je daarvoor, dan betaal je 59 kr., ongeacht hoeveel je bestelt. Onthoud dat GLS niet in het weekend of op feestdagen bezorgt.
    De bovenstaande prijzen gelden alleen voor bezorging in Nederland. Als je artikelen wilt laten verzenden naar IJsland, de Faeröer-eilanden of Groenland, dan betaal je een vast bedrag aan porto per winkel waar je iets bestelt.
    Neem altijd een geldig legitimatiebewijs mee en het pakketnummer, als je je pakketje gaat ophalen.

  • Hoe worden mijn producten bezorgd?

    Je producten worden bij de dichtstbijzijnde pakketshop geleverd of op je privé-adres. Je ontvangt je artikelen tegelijk of in afzonderlijke pakketten. Dit hangt af van bij hoeveel en bij welke winkels je iets hebt gekocht.

  • Hoe lang is jullie bezorgtijd?

    We bezorgen je pakketten in de loop van 1-3 werkdagen nadat je je orderbevestiging hebt ontvangen.
    Je ontvangt een e-mail met een pakketnummer als de winkel je pakket(ten) heeft verstuurd. Vergeet niet dat het twee dagen kan duren, voordat je pakket bij GLS is geregistreerd. Onthoud ook dat GLS niet in het weekend of op feestdagen bezorgt.

Bestellingen

  • Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen? 

    Heb je besteld op miinto.nl, dan kunnen wij je bestelling niet meer wijzigen, omdat deze al is doorgestuurd aan een van onze fysieke winkels. 
    Heb je nog geen orderbevestiging ontvangen, dan kunnen we je bestelling nog wel annuleren.
    Is je bestelling al door de winkel bevestigd, dan is het helaas niet meer mogelijk om artikelen uit je bestelling te halen of deze te annuleren.

  • Waarom heb ik maar een gedeelte van mijn bestelling ontvangen? \n

    Omdat miinto.nl samenwerkt met fysieke winkels in het hele land, kan het zijn dat je artikelen door verschillende winkels worden geleverd. Je kunt je artikelen daarom één voor één ontvangen, als ze uit verschillende winkels moeten komen.
    Op je orderbevestiging kun je zien, waar je artikelen vandaan worden verstuurd en je pakketjes volgen met de bijbehorende track-and-tracenummers.

  • Hoe kan ik een klacht over een artikel indienen? \n

    Je kunt contact opnemen per e-mail op info@miinto.nl of telefonisch op (+31) 20 79 00 110.
    Afhankelijk van de concrete situatie zul je nadere instructies ontvangen.
    Als je een artikel terugstuurt, verzoeken we je ook om aan te geven wat precies het probleem is. Het artikel moet altijd teruggestuurd worden aan de winkel waar het vandaan komt.
    Denk eraan om het goed in te pakken en om op het postkantoor om een verzendbewijs te vragen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het pakket/de artikelen totdat wij het/ze weer terug hebben. Bewaar daarom je verzendbewijs en de gegevens over de verzendkosten en eventueel je track-and-tracenummer.
    Let op! Wij nemen geen pakketten in ontvangst die per rembours e.d. zijn verzonden.

  • Waarom is mijn bestelling geannuleerd?

    Het spijt ons dat één of meer artikelen op je bestelling zijn geannuleerd.
    Omdat miinto.nl uit fysieke winkels bestaat, kan het helaas voorkomen dat onze winkels één of meer artikelen op je bestelling moeten annuleren.

    Dit komt doordat het artikel net op het moment dat jij je bestelling plaatst in de fysieke winkel wordt verkocht. De voorraad is daardoor niet up-to-date.

  • Waarom hebben jullie geld afgeboekt voor een geannuleerd artikel?

    Het spijt ons dat je bestelling is geannuleerd.
    Is dat gebeurd, dan hebben we het geld nog niet van je rekening afgeschreven.
    In sommige gevallen kan het bedrag gereserveerd zijn op je rekening. Gebeurt dat, dan kun je contact opnemen met de klantenservice en zullen wij je bank verzoeken om het bedrag weer vrij te geven. Maar niet alle banken kunnen dit doen. Als jouw bank dit niet kan, dan staat het bedrag 30 bankdagen gereserveerd, voordat het automatisch weer wordt vrijgegeven.

  • Hoe annuleer ik mijn bestelling?

    Zo gauw je bestelling in ons systeem staat, sturen we deze door aan de winkel die het product in huis heeft. Deze winkel zal je bestelling daarna zo spoedig mogelijk verwerken.
    Daarom raden we je aan om ons te bellen op (+31) 20 79 00 110, zodat we je bestelling kunnen annuleren voordat deze door de winkel wordt verwerkt.
    Onthoud dat we je bestelling niet kunnen annuleren, als de winkel hem al heeft verwerkt. Kijk dan in het stukje over RETOURNERING.

Shopping

  • Hoe werkt miinto?

    Miinto.nl is een webshop, die kleding verkoopt van meer dan 300 fysieke winkels uit het hele land.
    Bestel je een artikel, dan zal je bestelling automatisch worden doorgestuurd aan de winkel waar je het artikel hebt besteld. Onze winkels hebben altijd 48 uur de tijd om je bestelling goed te keuren. Er kunnen dus twee dagen overheen gaan, voordat je een uiteindelijke orderbevestiging ontvangt. Het artikel wordt hierna meteen verstuurd. 
     
    Als de betreffende winkel je bestelling toch niet kan leveren, dan wordt de bestelling automatisch doorgestuurd aan een winkel die het artikel wel in huis heeft. De prijs zal in dat geval hetzelfde zijn.  

  • Wat gebeurt er als een artikel is uitverkocht? 

    Omdat we samenwerken met fysieke winkels, kan het helaas voorkomen dat je artikel uitverkocht is in de fysieke winkel op het moment dat je op miinto.nl je bestelling plaatst. Als dit gebeurt, ontvang je per e-mail bericht hierover en we schrijven geen geld van je rekening af.
    Wil je weten of het artikel weer op voorraad komt, neem dan contact op met de winkel die het artikel verkoopt. In sommige gevallen kan de winkel het artikel speciaal voor jou bestellen. Meer informatie over de winkel vind je onder de productfoto. 

  • Kan ik het kledingstuk passen, voordat ik het bestel? 

    Vind je een product op onze website dat je graag wilt passen voordat je het bestelt, dan kun je altijd even langsgaan in een van onze fysieke winkels. Je kunt onder de productfoto zien welke winkels het artikel op voorraad hebben.
    Het is helaas niet mogelijk om langs te komen op ons kantoor om de kleding te passen, omdat we daar niets op voorraad hebben.

  • Waar kan ik meer informatie over het artikel vinden? 

    Omdat we samenwerken met meer dan 300 winkels kan onze klantenservice niet altijd antwoorden op specifieke vragen over de artikelen op miinto.nl. Je kunt altijd contact opnemen met de winkel, zodat zij je over de verschillende artikelen kunnen adviseren.
    Bij elk product op de website staat welke winkel het artikel op voorraad heeft en het telefoonnummer van de winkel. 

  • Hoe kom ik in contact met een winkel? \n

    Je kunt in contact komen met onze winkels door het gewenste artikel op onze website te vinden. Hier zie je welke winkels het artikel op voorraad hebben. 
    Je kunt de winkel bellen of hen een bericht sturen met behulp van het formulier dat onder het product staat. 
     
    Weet je hoe de winkel heet, dan kun je in het zoekvak op miinto.nl deze naam invullen en de gegevens van de winkel zullen tevoorschijn komen.

Betaling

  • Hoe voeg ik een kortingscode of een cadeauboncode toe? \n

    Heb jij het geluk dat je een kortingscode of cadeaubon voor miinto.be hebt, dan kun je die invullen in het vak “Heb jij een cadeaubon?” als je je winkelmandje opent.
    Vergeet niet om te controleren of de korting van je bestelling is afgetrokken, voordat je de betaling goedkeurt.
    Wees er ook op bedacht dat je maar één code per bestelling kunt gebruiken en het is niet mogelijk om een cadeaubon met een kortingscode te combineren.

    Cadeauboncodes die uitgegeven zijn door miinto.dk ApS zijn 6 maanden geldig, vanaf de datum van uitgave. 

  • Hoe bestel ik op afbetaling of op rekening? \n

    Samen met AfterPay bieden wij de mogelijkheid om na ontvangst van de producten te betalen. Wanneer je kiest voor AfterPay, dient de factuur binnen 14 dagen voldaan te worden. Let erop dat er aan de factuur 2,9% van het totale orderbedrag aan administratiekosten wordt toegevoegd.

Gebruiker/login

Klantenservice

  • Hoe kom ik in contact met de klantenservice? 

    Wil je met ons in contact komen, dan kun je altijd bellen naar onze klantenservice op telefoonnummer 020-7900110 of schrijven naar info@miinto.nl

    Het is handig als je je ordernummer bij de hand hebt, zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen. 

    Openingstijden: 
    Maandag t/m Vrijdag: 10.00-15.00 uur