Makkelijk retourneren binnen 14 dagen

Makkelijk retourneren binnen 14 dagen

Werelds beste modeboetieks op één plek I Gratis verzending vanaf 100€ en makkelijk retourneren

Gratis verzending vanaf 100€

Probleemloos retourneren binnen 14 dagen

CARTIER

Cartier is een van 's werelds grootste bedrijven op het gebied van luxegoederen. Het merk ontwerpt, produceert en distribueert een breed scala aan items, zoals sieraden, horloges, parfums, pennen, aanstekers en (zonne)brillen. Cartier wordt geïdentificeerd met prestige, kwaliteit en geschiedenis, en heeft doorheen de jaren als kroonjuwelier gediend voor maar liefst 19 koninklijke huizen.

Sinds de oprichting in 1847 is Cartier nauw verbonden met juwelen en andere objecten van uitzonderlijke kwaliteit. Het label staat bekend om zijn gebruik van zeldzame materialen, unieke ontwerpen en tijdloze creaties die staan voor status en mystiek. De klanten van Cartier variëren van leden van het koningshuis en beroemdheden tot jonge vrouwen die op zoek zijn naar bijvoorbeeld een opvallende verlovingsring.


De rijke geschiedenis van Cartier


Het Huis Cartier werd in 1847 opgericht door Louis-Francois Cartier, die op 31-jarige leeftijd de juwelenwerkplaats van Maitre Adolphe Picard in Parijs overnam. De vestiging werd in 1853 verplaatst en Cartier begon een particuliere klantenkring op te bouwen. Tijdens het bewind van Napoleon III eindigde een periode van onrust in Parijs met de hervatting van vele uitgebreide feesten en bals die de markt voor luxegoederen vergrootten, en het huis Cartier verder hielpen uitbreiden.

Cartier droeg het bedrijf in 1874 over aan zijn zoon Louis-Francois Alfred, die vervolgens in 1898 zijn oudste zoon Louis tot vennoot maakte. In 1899 verhuisde Cartier definitief naar de prestigieuze Rue de la Paix 13 in Parijs, waar Alfred het Huis Cartier toevertrouwde aan zijn drie zonen Louis-Joseph, Jacques-Thedule en Pierre-Camille. Cartier wordt erkend als 's werelds grootste juwelier en blijft een eliteklantenkring opbouwen. De drie broers gaan wereldwijd op zoek naar innovatieve producten en materialen.

Op verzoek van zijn broer Louis reisde Pierre naar Rusland op zoek naar de beste emaille en hardstenen dieren in een poging te concurreren met Peter Carl Fabérge. De banden met de Verenigde Staten werden in 1910 versterkt toen Cartier de "Hope"-diamant verkocht aan Mrs. Evalyn McLean uit New York. Die verkoop hielp bij het leggen van contacten met rijke financiers en industriëlen, zoals de Rockefellers, Vanderbilts, Goulds en Fords. Vanuit Londen ging Jacques op zoek naar de mooiste parels in de Perzische Golf en reisde hij naar India om te voldoen aan de bestellingen van Indiase maharadja's die hun veelkleurige schatten door Cartier wilden laten resetten.

Hoewel polshorloges al sinds 1888 verkrijgbaar waren, werden ze pas populair met Cartier's introductie van het Santos-horloge in 1911. Het prototypemodel was een geschenk van Louis Cartier aan de Braziliaanse vliegenier Alberto Santos-Dumont. Andere producten die Cartier introduceerde waren het Tank-horloge en de zogenaamde ‘Liefdesarmband’. Cartier was zeer creatief in de periode dat het geleid werd door Louis. Hij revolutioneerde de sector tot aan zijn dood in 1942, hetzelfde jaar dat ook zijn jongere broer Jacques overleed. Het bedrijf werd toen overgenomen door Robert Hocq, die nieuwe productlijnen ontwikkelde op het gebied van horloges, lederwaren en parfums.


Een merk met een doelbewuste strategie


Cartier introduceert veel objecten die hedendaagse ideeën en trends weerspiegelen, evenals de eisen van zijn exclusieve klantenkring. In 1902 draaien de ateliers van Cartier op volle toeren om tegemoet te komen aan bestellingen van koninklijke hoven over de hele wereld voor de kroning van Edward VII. In 1930 kocht een Indiase maharadja maar liefst 250 klokken en horloges van Cartier, en nam iemand in dienst die als enige verantwoordelijkheid had om ze allemaal opgewonden te houden. Geïnspireerd door een horloge dat was beschadigd bij een schijnbaar autowrak, creëerde Cartier in 1967 het Crash Watch, dat een vervormde wijzerplaat vertoonde en vervolgens een verzamelobject werd.

Cartier introduceert om de twee jaar nieuwe collecties tijdens een tentoonstelling of première. Voor de tentoonstelling ‘Jewels of the Nile’ in New York was de winkel volledig ingericht in een Egyptisch thema, inclusief een piramide en twee levende pauwen. Deze juwelencollectie was een modernere versie van de ontwerpen van Louis Joseph Cartier uit begin 1900.

De winkels van Cartier zijn net zo luxueus als de producten. Zo heeft de boetiek in Beverly Hills een gevel van kalksteen en Vermont verde marmer met ramen omlijst met messing. De boetiek is voorzien van eikenhouten panelen, gebeeldhouwd lijstwerk en zachte perzikkleurige plafondverlichting. Tijdens de opening in 1992 werden klanten uitgenodigd voor champagne.


Nultolerantie voor namaak


Cartier bewaakt zorgvuldig zijn bedrijfsgeheimen en pakt vervalsers hard aan. Zo heeft het label ooit met een stoomwals namaakhorloges van Cartier op straat in Los Angeles verpletterd. Roberta Naas meldde dat Cartier zo vaak door anderen wordt nagemaakt dat het een strikt beleid van gesloten deuren in zijn designhuizen heeft opgelegd en in de horlogewereld strenge maatregelen tegen vervalsing is gaan nemen. Cartier heeft twee juweelontwerpbureaus, één voor de modernere lijn en het andere, waarvan de locatie topgeheim is, voor de "belangrijke" juwelen.

De meest tijdloze stukken van Cartier zijn gemaakt van platina, waarvan het gebruik in juwelen in 1898 werd geïntroduceerd. In februari 1997 onthulde The Consumer Benchmark Survey dat platina het favoriete metaal is geworden voor de meest innovatieve en gewilde luxe juweelontwerpers en kopers van hoogwaardige juwelen. Van de ondervraagde fabrikanten had 96 procent het gebruik van platina in hun toplijnen verhoogd, en 94 procent voegde in de afgelopen negen maanden nieuwe platina ontwerpen aan hun assortiment toe.

In 1997 vierde Cartier zijn 150ste verjaardag met de introductie van verschillende nieuwe productlijnen. Als bewijs van Cartier's status als de beroemdste Franse juwelier werd het bedrijf in 1993 lid van de ‘Ven-dome Luxury Group’. Deze groep werd voorgezeten door Joseph Kanoui, die na de dood van Robert Hocq in 1979 bij Cartier in dienst trad, en omvatte Cartier, Alfred Dun-hill, Montblac, Piaget, Baume and Mercier, Karl Lager-feld, Chloe, Sulka, Hackett, Seeger en James Purdy and Sons.


Shop Cartier bij Miinto


Bent u net zoals ons dol op de luxe die dit label uitstraalt? Neem dan rustig de tijd om op deze pagina onze collectie van brillen en zonnebrillen van Cartier te bewonderen. Heeft u een idee van bijvoorbeeld kleur en budget? Dan kunt u gebruikmaken van de handige filters links op de pagina. Zo krijgt u alleen maar die artikels te zien die passen bij uw persoonlijke wensen en behoeften. Twijfel niet langer en koop vandaag nog uw favoriete bril van Cartier bij Miinto!

Verwijder alle filters

Cartier

pagina 1 van 5

Meld u aan om op de hoogte te blijven

Meld u aan voor onze nieuwsbrief en ontvang als eerste nieuws over alle aanbiedingen en de nieuwe collecties.

U accepteert onze voorwaarden bij het inschrijven voor de nieuwsbrief. U kunt zich hier afmelden voor onze nieuwsbrief.